|
Prezentace lokální módy v českých lifestylových magazínech
Bártová, Tereza ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Český módní průmysl se neustále vyvíjí, má však stále značné rezervy. Jedním z dlouhodobě zakořeněných problémů je skutečnost, že móda není dostatečně považována za součást kultury a je vnímána veřejností spíše jako bulvární téma. Cílem diplomové práce je za použití kvantitativní obsahové analýzy prozkoumat, v jaké míře a jakých souvislostech česká lifestylová média publikují články o lokální módě. Analýza je provedena na titulech Vogue CS, Elle, a Harper's Bazaar za období od srpna 2018 do prosince 2020. Teoretická část je zaměřena na úvod do problematiky, nejprve představuje historický vývoj módního průmyslu a módní žurnalistiky, poté přináší informace o současném stavu módního průmyslu a mediálního trhu s lifestylovými magazíny v ČR. Metodologická část je věnována výchozím teoriím, rešerši předchozího výzkumu a poté designu vlastního výzkumu. V rámci výzkumu byly stanoveny tři základní výzkumné otázky a formulovány čtyři hypotézy, z nichž dvě se podařilo potvrdit. Výsledky výzkumu naznačují, že nejčastěji se o lokální módě píše v souvislosti s projektem Mercedes-Benz Prague Fashion Week a žánrově téma nejvíce pokrývají online publikované redakční články.
|
| |
|
AUTORSKÁ ODĚVNÍ TVORBA NA ČESKÉM TRHU
Hinková, Barbora ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Haunerová, Klára (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o české módní scéně. K pochopení celého trhu je nastíněn samotný vývoj módy. Práce se zabývá marketingem módních značek a je zaměřena především na marketing českých autorských značek nabízejících módu pro ženy. Česká módní scéna je zde podrobně rozebrána a je poukázáno na její slabiny, které je potřeba vylepšit. V souvislosti se zjištěnými skutečnostmi je zde nastíněno řešení, které by mělo české módní scéně pomoci.
|
| |
|
Analýza oděvního a textilního průmyslu a předpověď nových trendů a modelů pro více udržitelný, ekologický a etický výrobní proces.
Hoang Vinh, Hien ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Campbell, Jan (oponent)
Nárůst mezinarodních obchodu vede k mnoha ekologickým, sociálním a etickým problémům včetně poškození životního prostředí. Hlavním cílem většiny průmyslových odvětví je vytvořit udržitelný, ekologický a etický výrobní proces. Z vynaložených prostředků zákazníků je zřejmý zájem o ekologické výrobky. Oděvní a textilní průmysl je jako jeden z největších světových ekonomických zdrojů také jedním z nejvýraznějších znečišťovatelů životního prostředí (půda, jezera, řeky a vzduch). V současnosti začalo mnoho módních návrhářů nabízet výrobky s nižší zátěží pro životní prostředí. Tento nový fenomén může změnit směr světového módního průmyslu. Cílem práce je zjistit skutečnou poptávku po ekologických výrobcích a jejich vliv na tradiční technologie výroby oděvů. Pro popis odbytových trhů byly vybrány tři oblasti (US a EU (UK)) a pro charakterizaci výrobního prostředí byla zvolena Čína. Pro podrobnou analýzu výrobních procesů a ekologického složení byl zvolen zvláštní druh oděvu -- riflové džíny. Primární a sekundární postupy výzkumu zachycují celkový pohled na tento fenomén. Výsledky prokázaly nejvyšší dopad na nákupní chování zákazníka a jeho životní styl. Novým trendem v oděvním průmyslu je přebudování tradičního obchodního modelu. Přední značky džínového odvětví módního průmyslu, jako je Levi's Strauss, je implementují do dlouhodobé strategie firmy.
|