Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prezentace lokální módy v českých lifestylových magazínech
Bártová, Tereza ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Český módní průmysl se neustále vyvíjí, má však stále značné rezervy. Jedním z dlouhodobě zakořeněných problémů je skutečnost, že móda není dostatečně považována za součást kultury a je vnímána veřejností spíše jako bulvární téma. Cílem diplomové práce je za použití kvantitativní obsahové analýzy prozkoumat, v jaké míře a jakých souvislostech česká lifestylová média publikují články o lokální módě. Analýza je provedena na titulech Vogue CS, Elle, a Harper's Bazaar za období od srpna 2018 do prosince 2020. Teoretická část je zaměřena na úvod do problematiky, nejprve představuje historický vývoj módního průmyslu a módní žurnalistiky, poté přináší informace o současném stavu módního průmyslu a mediálního trhu s lifestylovými magazíny v ČR. Metodologická část je věnována výchozím teoriím, rešerši předchozího výzkumu a poté designu vlastního výzkumu. V rámci výzkumu byly stanoveny tři základní výzkumné otázky a formulovány čtyři hypotézy, z nichž dvě se podařilo potvrdit. Výsledky výzkumu naznačují, že nejčastěji se o lokální módě píše v souvislosti s projektem Mercedes-Benz Prague Fashion Week a žánrově téma nejvíce pokrývají online publikované redakční články.
AUTORSKÁ ODĚVNÍ TVORBA NA ČESKÉM TRHU
Hinková, Barbora ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Haunerová, Klára (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o české módní scéně. K pochopení celého trhu je nastíněn samotný vývoj módy. Práce se zabývá marketingem módních značek a je zaměřena především na marketing českých autorských značek nabízejících módu pro ženy. Česká módní scéna je zde podrobně rozebrána a je poukázáno na její slabiny, které je potřeba vylepšit. V souvislosti se zjištěnými skutečnostmi je zde nastíněno řešení, které by mělo české módní scéně pomoci.
Hledání pátého elementu
KAMARÝTOVÁ, Markéta
Tato práce se zabývá vývojem módního průmyslu a módními návrháři, kteří v něm působí. Praktickou část tvoří tři modely zhotovené z hedvábí doplněné malbou.
Analýza oděvního a textilního průmyslu a předpověď nových trendů a modelů pro více udržitelný, ekologický a etický výrobní proces.
Hoang Vinh, Hien ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Campbell, Jan (oponent)
Nárůst mezinarodních obchodu vede k mnoha ekologickým, sociálním a etickým problémům včetně poškození životního prostředí. Hlavním cílem většiny průmyslových odvětví je vytvořit udržitelný, ekologický a etický výrobní proces. Z vynaložených prostředků zákazníků je zřejmý zájem o ekologické výrobky. Oděvní a textilní průmysl je jako jeden z největších světových ekonomických zdrojů také jedním z nejvýraznějších znečišťovatelů životního prostředí (půda, jezera, řeky a vzduch). V současnosti začalo mnoho módních návrhářů nabízet výrobky s nižší zátěží pro životní prostředí. Tento nový fenomén může změnit směr světového módního průmyslu. Cílem práce je zjistit skutečnou poptávku po ekologických výrobcích a jejich vliv na tradiční technologie výroby oděvů. Pro popis odbytových trhů byly vybrány tři oblasti (US a EU (UK)) a pro charakterizaci výrobního prostředí byla zvolena Čína. Pro podrobnou analýzu výrobních procesů a ekologického složení byl zvolen zvláštní druh oděvu -- riflové džíny. Primární a sekundární postupy výzkumu zachycují celkový pohled na tento fenomén. Výsledky prokázaly nejvyšší dopad na nákupní chování zákazníka a jeho životní styl. Novým trendem v oděvním průmyslu je přebudování tradičního obchodního modelu. Přední značky džínového odvětví módního průmyslu, jako je Levi's Strauss, je implementují do dlouhodobé strategie firmy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.